We zijn er bijna!

25 Juli

Hallo allemaal,

Het is al wel weer even geleden sinds ik voor het laatst iets op mijn blog heb gezet. Ondertussen ben ik bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam geweest om mijn visum aan te vragen. Voorafgaand moest ik daar weer vanalles voor invullen en er moest weer het een en ander betaald worden. Toen het eindelijk zover was dat we een afspraak konden maken bij het consulaat, lag de site eruit. Dat wil zeggen, er was een ‘storing’ waardoor er geen data beschikbaar waren om uit te kiezen. Vervolgens gebeld naar het consulaat maar dat had natuurlijk geen zin. Wachten tot er weer een datum staat dan maar. Het was echt de vraag of er een afspraak gemaakt zou kunnen worden op een datum dat wij niet op vakantie waren en die toch op tijd zou zijn voor mijn vertrek naar Amerika. Een dag later zat ik te kletsen met een aantal jongens en meiden in de Amerika groeps app, toen op eens iemand een berichtje stuurde ‘er staan weer data op de site!’ Ik gooide mijn telefoon op m’n bed, het gesprek lang vergeten, en rende naar boven om op de computer van mijn vader op de site in te loggen. Samen met mijn moeder, die al op zolder zat, had ik toen een afspraak gemaakt voor 8 Juli om 9 uur. En dus zat ik woensdag de 8e vrolijk om 7 uur in de auto, we wilden natuurlijk niet te laat zijn. Een half uur van te voren stonden wij voor de deur bij het Amerikaanse consulaat. Maar we hoorden al van een afstandje dat 2 anderen werden weggestuurd omdat ze pas om 9 uur een afspraak hadden en dat ze over een half uur terug moesten komen. Mama en ik zijn dus ook maar even naar een cafe gegaan en hebben daar even wat gedronken en gebruik gemaakt van het toilet. Eenmaal weer terug bij het consulaat moesten we in een rij gaan staan en mijn papieren laten zien. Mama bleef buiten wachten tot ik weer terug zou komen, want zij mocht niet mee naar binnen. Ik werd uit de rij gehaald en moest voor de deur gaan staan waar een man met een detector mij even controleerde op wapens. Nou had ik die toevallig net thuis laten liggen.... ik mocht dus gewoon naar binnen lopen. Daar moest ik mijn paspoort laten zien en het was even net of ik al op het vliegveld stond. Ik moest mijn map met documenten in een bakje leggen en door zo’n poortje lopen, Ik had nog steeds geen wapens bij me, dus ik kon gewoon naar binnen. De deur die ik door moest om in de juiste ruimte te komen was onverwacht erg zwaar, en ik kreeg deze de eerste paar pogingen dus ook niet open. Dat zal er heel charmant uit gezien hebben. NOT.

Uiteindelijk, na het beantwoorden van een aantal vragen en het achterlaten van mijn paspoort kon ik weer naar buiten. Ik had te horen gekregen dat mijn ‘visa approved’ was en dat hij met ongeveer een week bezorgd zou moeten worden. Dat was dus weer een opluchting.

Tussen de bedrijven door had ik ook weer een mail van Travel active ontvangen, waar ons als studenten werd verteld dat de regels in Amerika weer eens aangescherpd waren en dat de TBC skin test nu niet meer voldoende was. We moesten nu ook een bloedtest doen en daarnaast ook nog een extra kinkhoest enting halen. Dacht ik dat ik net klaar was, krijg je dit weer...

Nou ik heb nu dus braaf 100.000 prikken gehaald, Ik heb mijn visum ondertussen ook binnen. Ik had een koffer besteld voor amerika die ook is binnen gekomen en de teller staat nu op + 18 dagen. Dat betekend dus dat ik over 18 dagen van schiphol naar Newark vlieg, en dat ik over 21 dagen bij mijn gastgezin in Minneapolis arriveer. Het gaat wel hard nu allemaal.

Ik zit in Italië nu, even 2 weken op vakantie met het gezin. Daarna ben ik nog 1 weekje thuis, waarin nog van alles geregeld moet worden EN waarin mijn afscheids feestje plaats vind, en dan ben ik er vandoor.

Het is dan wel lang geleden sinds mijn laatste blog maar, dit is toch wel weer lang geworden. Ik heb 2 en een halve word pagina’s gevuld met letters. Ik vind het dus nu wel weer even mooi geweest haha. Ik ga nog even genieten, en ik denk dat de eerst volgende blog op mijn laatste dag in Nederland zal zijn.

Iedereen, Ik wens jullie een hele fijne vakantie/zomer en tot snel!

XOXO

Karianne

29 Juli

Even een foot note hehe.

Het is ondertussen een paar dagen later en ik kan de blog nu pas uploaden aangezien het internet hier nou niet echt Je-van-het is... maar goed het is dus ondertussen de 29e, wat betekent dat ik over precies 14 dagen (2 weken dus...) vertrek! Dus over een week, zit ik over een week in het vliegtuig ;P anywho, da’s alles voor voorlopig hehe.

XOXO

Karianne

Reacties

Reacties

Maaike S

Oehhh komt wel heel dichtbij nu! Kan me voorstellen hoe 'excited' je nu bent. ????

Maaike S

Die ??? moesten een smiley zijn die superexcited keek maar dat herkend deze site dus niet..

Karianne

(Maaike S) Hahaha nee dat zie ik ook vaker. best stom eigenlijk. maarja haha. Komt idd echt vet dichtbij nu ja, echt super excited!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active