100 dagen

Hey Hey!

Het is al weer even geleden dat ik iets heb geschreven en ik dacht, dit is een mooi moment om dat wel weer even te doen.

Op 11 Maart heb ik mijn vertrek datum door gekregen. Dat betekend een hele mail met een reisschema en andere vlieg informatie. Er was info over luchthaven belasting, de tasman verzekering, en natuurlijk mijn vlieg tijden. Nu kunnen deze natuurlijk nog een beetje veranderen, maar in grote lijnen heb ik nu ook de tijden van mijn vlucht.

Ik vlieg op Woensdag 12 Augustus om 09:15Naar New York waar ik na een ca. 8,5 uur durende vluchtom 11:35locale tijd land.

Hier heb ik een drie daagse orientatie, en vervolgens vlieg ik op Zaterdag 15 Augustus verder naar Minnesota.

Twee weken voor mijn vertrek zal ik mijn echte ticket ontvangen, dus dan zullen we de uitijndelijke tijden echt weten.

Wel weet ik dat ik woensdag dus lekker vroeg m'n nest uit moet. Ik moet namelijk 3 uur van tevoren aanwezig zijn op het vliegveld. Dus dan is het al ca. 06:15, maar ik moet er natuurlijk ook nog heen. Laten we daar voor het gemak maar even een uur voor uittrekken. dan moet ik er dus om ca. 04:00 uur uit om een beetje normaal en optijd op dat vliegveld aan te komen. 4 uur in de ochtend dus!!

Gelukkig zit er geen overstap in m'n vlucht... kan ik tenminste nog een beetje normaal slapen onderweg. Het zal iniedergeval niet liggen aan het feit dat ik waker word omdat we moeten overstappen.

Maargoed, je hebt vast de titel van de blog gelezen.. en je vraagt je je nu vast af waarom..

Nou dat komt omdat het over precies 100 dagen 12 Augustus is. Dat betekend dat ik dus over precies 100 dagen begin aan mijn Amerika avontuur. En ik kan niet wachten!

Ik heb al best aardig wat contact gehad met mijn gastgezin en ik voel me er heel goed bij. ze zijn ontzettend aardig en super grappig. We zitten ook zeker op dezelfde lijn qua humor. Onze super lange skype sessie was dan ook hilarisch!

Ook heb ik nog even gesproken met de exchange student die daar nu is. Het was leuk om een beetje inside info over het gezin en de school te krijgen van hem. Hij is daar in Januari aan zijn exchange begonnen en gaat ergens in juni weer naar huis. Mijn gastgezin vertelde me dat ze al langer wisten dat ik kwam, dan dat ze wisten dat hij zou komen hahaha.

Nou dat is het wel zo'n beetje.

Check ook de blogs van de andere exchange students die ook dit jaar naar Amerika vertrekken als je dat leuk vind! Er staan een aantal links in de kolom aan de rechter kant van je scherm! Oh, en als je daar toch aan het rond klikken bent, Schrijf je even in voor mijn mail lijst! Je hoeft alleen even je Mail adres in te vullen en je krijgt een mail iedere keer als ik een verhaal, video of foto album toevoeg! Ook dit kan aan de rechter kant van je scherm

Wink

Doeg!

Signing out,

~K

Reacties

Reacties

oma

Lieve Karianne, Leuk om weer even de stand van zaken te lezen.100 dagen we komen langzaam dichterbij.Inderdaad vroeg op als je vertrekt en niet alleen voor jou he?
Erg benieuwd hoe het zal gaan.Heel veel succes nog met de laatste examens die hopelijk afgerond worden met een mooi diploma.En dan naar de States.lfs oma

Theo de Bruin

Ha Karianne. Ja, het gaat opschieten nu. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de gastouders, belangrijk. En ook nog geslaagd voor je schoolexamen. Dat wordt een fijne zomer en daarna op naar de USA! We gaan je blog volgen?
Groet, Theo en Leontine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active