2015

Hi allemaal,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voor ik weer een blog heb gepost. Het is hier heel druk geweedt de laatste tijd dus heb ik weinig tijd gehad om een blog te schrijven. Ik zal maar beginnen met Thanksgiving, dit is een amerikaanse feestdag in november. Waar het allemaal precies voor staat weet bijna niemand maar het verhaal is dat de pelgrims de native americans heben geholpen in tijd van nood en daar staan de amerikanen bij stil op deze feestdag. Nouja, dat is het idee. Eigenlijk is het een excuus om naar familie te rijzen en veel te veel te eten. Ik ben met mijn gastgezin naar south-dakota gegaan, dit was een autoritje van zo'n 6 uur. In south-dakota zijn we naar soux falls gegaan waar de familie van mijn host dad kory woont. We hebben daar gegeten en vervolgens zijn we daar overnacht gebleven. De volgende dag zijn we naar de familie van mijn host mom, ann gereden, die wonen in Minnesota, vlak bij de grens met south dakota, worthington. Hier hebben we thanksgiving in een kerk gevierd en hebben we geslapen bij de ouders van ann. Het was super gezellig en ik heb veel te veel gegeten. Heb ik dat ook maar weer meegemaakt.

Op de dag na thanksgiving begint het kerst seizoen. Op 26 november hangen er lichtjes in alle bomen op drukke straten en kerstmuziek word 24/7 gedraad op de radio. (Met uitzondering van de regelmatige uitzending van "Hello")

Op 28 november stond er dan ook al een kerstboom in onze woonkamer. Hij is wel nep....

Op school heb ik de honnor rolls gehaald, een honor roll is voor mensen met hele goede cijfers en een hoog gemiddelde. Oftewel ik doe het goed op school! Super goed om dat te horen haha.

Afgelopen week was het kerst, en dit heb ik met mijn gastgezin gewoon lekker thuis gevierd. Kerst avond was de kerst service in de kerk, en het was erg leuk om dat mee te maken. De liederen werden door iedereen uit vollle borst mee gezongen en het kerst verhaal werd voorgelezen. Aan het eind van de dienst werden er kaarsjes uitgedeeld en deze werden allemaal aangestoken met de vlam van de christ candle. Verder gingen alle lampen in de kerk uit dus het was een mooi gezicht, all die kaarsjes. Na de dienst was er een kerstdiner voor iedereen die geen familie had om naartoe te gaan en we hebben dus in de kerk gegeten. Varkensvlees, jello, aardappelen en nog veel meer.

Op kerstdag hebben we sochtends om 9 uur kados gedaan. Mijn ouders hadden een paket met kados opgestuurd maar deze was nog niet aangekomen helaas. Ik heb wel al een aantal dingen gekregen. Een poop emoji phillow, stroopwafels, een ketting met een kaart van Minneapolis en ik heb een belofte voor een I <3 Minnesota pandora bedel gekregen. Super blij mee!! We hebben Elf en polar express gekeken en daarna zijn ellie, emma en duncan naar een feestje van een vriend gegaan. Ann en ik hebben een ikea kast in mekaar gezet haha. Savonds hebben we pizza besteld haha.

Op 27 december begon een livestream waaraan ik mee deed. Een aantal vrienden van school en ik hebben voor 72 uur lang non stop een spel genaamd roblox gedaan en dit live op internet gebroadcast. Hiermee hebben we geprobeerd 500$ optehalen voor een goed doel. En het is gelukt!!! Ik ben helemaal gesloopt maar het is gelukt:)

Nu is het 30 december, de livestream is over en het is al bijna nieuw jaar. Ik dacht dat ik toch maar even tijd moest maken om een blog te posten voor het eind van het jaar. Ik ga ook kijken of ik mijn fotos op mijn computer kan krijgen zodat ik die ook kan posten:) voor nu is dit alles geloof ik. Ik zal probeeren snel weer een blog te posten.

Alvast een heel Gelukkig, en Veilig nieuw jaar en ik zie jullie in 2016!!

XOXO

Karianne

Reacties

Reacties

Mama

Er komt wel steeds meer Engels in je tekst te staan...ben je de Nederlandse woorden nu al kwijt...;-)
Volgens mij is de robloxathon nog aan de gang op dit moment...leuk om jullie zo af en toe te volgen! Jouw uitspraak van de taal is niet anders dan die van de rest! Als ik niet wist dat je Nederlandse was dan zou ik je voor Amerikaanse houden! Way to go! Proud of you!

oma

Hi meisje, leuk verhaal weer.En ik heb je ook life even gevolgd met robloxathon.Erg leuk om je bezig te zien.Snapte er niks van natuurlijk haha.Wens je een heel goede jaarwisseling en nog mooie tijd in de states.lfs oma

Peter

Het lijkt erop dat de kerst cadeaus volgend jaar pas gaan aankomen (if at all). Sorry daarvoor!
Je deed het geweldig in de Robloxathon! Je doet het sowieso geweldig! Ik vind het top dat je overal aan mee doet. Je haalt eruit wat erin zit.
We missen je wel....

Theo de Bruin

Ha Karianne. Allereerst, Dank je wel voor de kerst- en nieuwjaarskaart, we waren zeer verrast! Jouw adres daar hebben we niet dus via dit bericht: het allerbeste voor 2016, ook voor je gastfamilie! Goed te lezen dat het je zo goed gaat en de progress haha die je maakt met de taal. Wij wensen je nog een heerlijke tijd daar. Gaat lukken als we je blog lezen en de foto's zien. Heffun!
Leontine en Theo

Guido Priem

Haai Kaas

Dankjewel voor de kerstkaart. Hij hangt bij ons aan een lint met alle andere kerstkaarten. Ik zou je ook wel een nieuwjaarskaart willen sturen, maar als ik nu zou sturen zou die een beetje laat aankomen. Daarom doe ik het via de reacties.

ALVAST GELUKKIG NIEUWJAAR :D

Groetjes Guido

Theo de Bruin

Ha Karianne,
Zo, nu ook ff de foto's goed bekeken. Ziet er allemaal goed uit. Vooraf had je het over de koude winters daar. Op de foto's zie ik wel sneeuw, meer als hier :-), maar hoe is de temperatuur daar nu?
Hier is het bijna tropisch warm.... :-)

An Druijve

Hallo, lieve nicht!
Vanuit een alles behalve winters Nederland laat ik je weten super trots te zijn op de manier waarop je je plekje veroverd hebt in deze amerikaanse samenleving.
Blijf je graag volgen!

An Druijve

O ja, natuurlijk voor iedereen daar en jou in het bijzonder de beste wensen voor het nu beginnende jaar, zou ik bijna vergeten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active