Feest

Hallo allemaal!

Jullie zullen allemaal wel denken, waar is dat mens gebleven de laatste 3 maanden, want ja inderdaad, ik heb alweer 3 maanden niks gepost. Voor ik vertrok had ik nog wel zo tegen mezelf gezecht dat ik niet een van die mensen wou zijn die bijna nooit een blog upload, maar hier zit ik dan, met 3 maanden geen blog geschreven en al 7 maanden into het hele avontuur. Ik ga al weer bijna naar huis. Goh wat klinkt dat raar. Met zo'n krappe 90 dagen zit ik alweer in Nederland. niet vervelend bedoelt ofzo, maar daar moet ik echt nog even niet aan denken. Ik zou liever nog veel langer hier blijven. Ik ga het hier ontzettend missen als ik dalijk weer in Nederland zit. Ik ben mijn leven hier opnieuw begonnen en heb een super gezellig en comfortabele comunity (geen idee wat het nederlandse woord is) om me heen gebouwd. Het voelt alsof ik hier al jaren woon, alsof ik iedereen al jaren ken. Maar meeste van de mensen hier ken ik pas sinds Oktober. Ongelofelijk..

Maargoed dat willen jullie natuurlijk niet horen, Jullie willen weten wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen tijd. Waar ik zo druk mee ben geweest dat ik geen blog heb geschreven. Nou..... dat zal ik vertellen. Het is trowens niet 100% zo dat ik geen tijd had, want af entoe is het even niet heel druk. Maar het leven hier is voor mij nu heel normaal dus weet ik vaak niet waar ik over moet schrijven.

Ik ga het toch maar probeeren haha.

Op 1 Januari 2016 was het niet alleen nieuw jaar, (duh) maar ook mijn Gast zus Emma haar 19e verjaardag, dus om 12 uur snachts riepen wij inplaats van 'Happy New Year' eerst Happy Birthday. dat was wel grappig. Ik had oliebollen gebakken die best goed gelukt waren nadat mijn host dad een frietuur kocht. De pan op het vuur werkte niet echt... Kory was wel blij met de nieuwe aanschaf, hij had al allerlij plannen voor het eten voor de komende week hahaha.

Vervolgens, een week later was het mijn gast zus Ellie haar 16e verjaardag, dus ze had een "Black tie, sweet 16" georganiseerd. Ik heb me daar dus ook maar voor in een jurk gehesen. ugh. Het was wel een super leuke avond. We hebben gedanst, gegeten en gepraat. klinkt super saai haha, maar het was echt top.

nog weer even later, de 25e was het mijn gast broer Duncan zijn verjaardag, hij werd 14. (snap je de titel al..?) Ook hij gaf een feestje, maar meer voor zijn vrienden van school, dus het was een volle boel in huis, zo'n 12 meiden en gasten over de vloer is niet niks, zeker niet als jou kamer in de kelder is... Maar het was leuk haha.

Ook hadden we rond deze tijd veel sneeuw en temperatuuren van -24 Celsius. Je neus haren bevroren zodra je buiten stapt. Is niet een heel prettig gevoel overigens. 1 keer was ik zo ontzettend slim (ahum) geweest en was net na het douchen de honden gaan uitlaten. Nog effe en ik had m'n haar kunnen afbreken zo stijf was het bevroren.

In deze maand kwam er ook een nieuwe uitwisselings studente naar mijn school en mij werd gevraagd of ik haar kon rondleiden enzo, en dus heb ik 3 dagen met haar door de school gelopen en haar alles laten zien, Janine (de uitwisselings studente) komt uit Duitsland en we zijn nu super goed bevriend, Super leuk dus!

In februari kregen we nog meer sneeuw en kouw, was niet echt waar ik op zat te hopen. Ik had wel weer zin in wat zon. Helaas.

In deze tijd was het 2e semester op school ook begonnen, dus heb ik een aantal nieuwe lessen gekregen, Ik doe nu printmaking, en Mythology. super leuk!! (heb uiteraard wel ook nog gewoon engels, wiskunde enz.)

Van 3 tot 5 maart ben ik met Robotics naar Duluth geweest. We hadden namelijk competitie. We moesten met onze robot rond rijden en we hadden presentaties die we moesten geven en het was echt super gaaf. helaas wou de robot niet echt mee werken, maar we hebben wel 2 prijzen gewonnen, de Woodie Flowers award, deze staat voor beste mentor van de teams, en de Deans list award, hetzelfde maar dan voor een student. Als je wil zien wat we met onze robot moesten doen, en wat de regels waren enzo klik dan op de link hieronder. (Is best leuk om te zien, *Wink wink*

https://www.youtube.com/watch?v=VqOKzoHJDjA

Komende woensdag ga ik met het team naar Milwuakee om het daar nog eens te probeeren.

op 9 maart was het mijn verjaardag en helaas had ik gewoon school. Ik had van mijn ouders en oma eerder al een niewe telefoon gekregen (of nja een grote bijdrage aan deze telefoon) en dus had ik niet verwacht nog iets te krijgen, maar Ik had toch een pakketje in de mail. Een tijdje terug had ik op facebook gezecht dat ik trek had in een boterham met kaas. In het pakketje zat een t-shirt met een image van een boterham met kaas en mijn naam, met op de achter kant, 'KA'S KOP" Super grappig!! Nogmaals bedankt mam :) ook heb ik van mijn gast familie een fotolijstje gekregen waar een familie foto ingaat. Deze hopen we te maken in Chicago waar we nartoe gaan in de vakantie over een week of 2. Omdat 9 maart op een woensdag was hadden de kids youthgroup, en omdat ik een hoop huiswerk had ging ik niet mee. Toen zij terug kwamen kwam iedereen uit de youthgroup het huis ingewandeld en begonnen ze allemaal te zingen. vervolgens kwam mijn host mom met een taart waarop "Gefeliciteerd Karianne API" stond geschreven. Mijn ouders hadden zonder dat ik er ook maar iets van wist, een taart besteld en mijn host mom had deze opgehaald. Had ik dus toch ook een soort feestje. Het was super lief, leuk en gezellig. Na het taart eten hebben we nog een beetje rond gehangen en ik ben rond een uur of 10 toch maar afgehaakt en ben mijn bedje op gaan zoeken. Nu als 17 jarige.

Ik heb het gevoel dat ik nogsteeds bijna niks verteld heb, maar ik kan niets anders bedenken wat ik zou vertellen wat nog interesant zou zijn, maar als jullie nog iets weten... laat het achter in de comments :) Ik ga zo wat foto's uploaden en dan stop ik er weer even mee hahaha. Laat het weten als je vragen hebt! xx

XOXO

Karianne

Reacties

Reacties

Peter

Super verhaal weer! Leuk dat je (eindelijk) weer eens wat deelt met de wereld.
Gelukkig voor jou kun je nog een paar maanden in de VS blijven! Zo snel ben je nog niet thuis! Ik kijk er overigens wel naar uit...
Veel plezier nog!

oma

Lieve Karianne, wat een verhaal weer.Heel byzonder dat het allemaal zo goed uitpakt.En dat je je helemaal thuis voelt daar.Zal idd afkicken worden maar ik tel toch ook wel af om je weer in mijn armen te kunnen sluiten.Maar ja, zie tegelijkertijd je ook nog wel weer eens teruggaan.Kun je al aangeven wat het verschil is met Nederland? Heb de foto's ook bekeken en het ziet er bedrijvig uit.Welke jurk had je aan op het feest .Die van het afscheid op school? Geniet nog van de laatste maanden en de komst van Papa.Kun je hem ook rondleiden haha! Fijn weekend en fijne Paasdagen, weet niet of ze daar aan doen maar toch.Ga je ook nog steeds naar de kerk? Heel veel lfs oma

Theo de Bruin

Ha Karianne,
Het klinkt alsof je daar al 7 maanden bent.... :-) Heimwee, wat is dat? Never heard of. ....
Bijzonder bij de foto's: je staat nergens op. Hebben ze je zo'n oude telefoon in de maag gesplitst waarmee je geen selfie kan maken? Of zelfs zonder camera, zodat niemand een foto van je kan maken...? ????
Wil die haardos met ijspegels wel ff zien.
Heffun de resterende tijd. Soms is 3 maanden best lang :-)

Groet,
Leontine en Theo

Mama

Kon je blog niet eerder lezen, was ook even offline! Leuk om te lezen dat je het zo goed hebt daar en zo'n fijne vriendenkring hebt opgebouwd! Dat zal niet meevallen om dat achter te laten! Maar hé, je hebt in NL ook leuke vrienden! De tijd gaat nu best hard, geniet er nog maar dubbel van dan! Ik kijk er erg naar uit om je weer te zien! ???? Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active