Halloween, Church en Maand 3

Hoi allemaal,

Ik ben ondertussen alweer 3 maanden hier in de USA en ik heb het nogsteeds erg naar mijn zin hier. natuurlijk zijn er ondertussen momenten geweest dat ik graag naar huis wou, maar die gevoelens zijn normaal. Het belangrijkste is dat ik het hier ontzettend leuk heb en ik heb het jaar van mijn leven.

Op 31 Oktober was het Halloween en hier in amerika word dat dan ook groots gevierd. Mensen hebben al een maand vantevoren grafstenen en skeletten in de voortuin liggen wat heel apart is om te zien. Op Halloween avond zelf gaan kinderen rond de buurt om snoep te halen, de wat jongere kinderen met hun ouders en de oudere gaan alleen. Iedereen draagt leuke costuums en de kleintjes zien er super schattig uit. De kerk van mijn gastgezin (waarvan mijn host dad, Kory, de Pastor is) heeft ieder jaar een set up voor halloween met spelletjes, een fire pit, eten en een film voor de kinderen omeven uit terustenvan hetsnoep sjouwen.Mensen komen serieus aanlopen met kussenslopen gevuld met snoep, en nogsteeds willen ze meer. Ik heb een tijdjegeholpenmet de spelletjes en het uitdelen van snoep en vervolgens ben ik met mijn host broer, Duncanen twee andere mensen van de kerk naar een hunted house geweest. Dat is echt super gaaf om gezien te hebben! Iemand heeft gewoon zijn hele huis omgebouwd tot een spook huis. ze hadden zelfs karretjes en je werd gewoon rond gereden. het was een soort "It's a small world" maar dan met enge halloween props inplaats van irritante liedjes en veel kleurige poppen. Na dat we de hunted house gezien hadden ben ik weer terug gegaan naar de kerk waar ze nu aan het opruimen waren, dus ik heb daar nog even mee geholpen en daarna ben ik het huis weer in gegaan en heb ik een film gekeken met Ellie en Emma, mijn host zussen.

Ik ga nu ook elke zondag naar de kerk en hoewel ik zelf niet gelovig ben is het toch wel erg leuk om daar bij te zijn. Het is heel interesant om te zien hoe dat er hier aan toegaat en ik zal je vertellen dat dat heel anders is dan in sommige dorpen in nederland, waar de vrouwen alleen rokjes mogen dragen en een hoed op moeten naar de kerk. nee zo gaat het hier niet. Je kan bijwijze van spreken hier gewoon de kerk in lopen in je pyjama en niemand zal je vreemd aankijken. Best relaxed dus.De muziek in de dienst is wel christelijk natuurlijk, maar het is wel goede muziek. Mijn host sis Emma, die op college campus woont, zingt in het bandje van de kerk en verder is er een violist, drummer, een gitarist met een electrishe gitaar en een gitarist met een acoustishe gitaar. Ik weet niet of jullie allemaal bekend zijn met de band 'Mumford and Sons' maar de acoustishe gitarist doet mij heel erg denken aan Marcus Mumford. De eerste keer dat ik m zag moest ik even een dubble take doen want ik had het idee dat Mumford voor mijn neus stond, maar nee helaas haha. desalniettemin is hij wel erg leuk en kan goed gitaar spelen, beter dan Mumford zelf heheh.

Ik ben nu ook alweer 3 weken bij het nieuwe gezin en het gaat erg goed hier. Ik heb het enorm naar mijn zin en ik voel me goed hier. Het gezin heeft leuke humor en heeft me nu al echt opgenomen in het gezin.

In veel amerikaanse gezinnen is het niet gebruikelijk om samen te eten, vaak is het zo dat er nieteens echt word gekookt maar dat je ofwel in een restaurant eet, of een diepvries maaltijd opwarmt. In het gezin waar ik woon is dat niet het geval. Er word hier wel ongeveer 6 dagen per weekgekookt, waarvan zondag niet, dan is het gewoon een beetje ieder voor zich kijken waar je trek in hebt. We eten hier dan ook gezonder dan in veel andere amerikaanse gezinnen wat fijn is. Ook proberen ze hier zoveel mogelijk met zijn allen te eten, mede door het feit dat ze gelovig zijn maar ook omdat ze het belangrijk vinden tijd met elkaar door te brengen. Iedereen heeft ook een taak in het huis, zo moet Iedereen een keer de honden uitlaten. Een hond uitlaten in de states gaat een beetje anders dan in nederland though. Ze gaan hier zelden echt wandelen met de hond, maar ze laten ze een beetje rond rennen in de tuin of om het huis. Ik ben wel een aantal keer met de honden gaan wandelen wat ze volgens mij wel leuk vinden. Het is wel lastig om met deze twee honden die ik hier heb, te wandelen, wantéén van de twee is zo ADHD als het maar kan en de andere doet alles een heel stuk rustiger aan. Het is een soort honden versie van Ian en mijzelf haha. broer en zus, maar zo verschillend als maar kan. Verder weet ik niet heel goed wat ik op het moment over het gezin moet schrijven, dus als je daar nog vragen over heb, kan je ze in de comments zetten, ik zal probeeren daar dan snel weer iets over te schrijven.

Ik ben nu 3 dagen niet naar school geweest en zit thuis met buik griep. Heel vervelend dat dat nou net hier moet gebeuren want ik ben anders bijnanooit zoziek, en het is een heel vervelend gevoel tegenover het gastgezin dat ik zo ziek ben. Maar het gaat alweer een heel stuk beter en ik ga morgen weer naar school. Kan ik ook weer even met de Robotics club aan de gang. We zijn daar bezig met een kerst fund raiser en dus elke keer dat er een Robitics meeting is geweest kom ik thuis in een kerst stemming, met een aantal kerst liedjes in mijn hoofd haha.

Dat is het wel weer even voor vandaag geloof ik. Ik ben waarschijnlijk vanalles vergeten, maar dat komt wel weer.

Groetjes vanuit het koude Minnesota,

XOXO

Karianne

Reacties

Reacties

Mam

Leuk verhaal weer! Ook leuk dat de honden een Ian en Karianne versie zijn, ik moest er erg om lachen! Blij dat de buikgriep weer op z'n retour is! Still going strong! Trots op je!

an

Fijn dat je het noch steeds leuk hebt,zijn het leuke honden behalve dat er een ADHD heeft,tegenwoordig heeft geloof ik iedereen het dus zijn we er aan gewend.Halloween in Ned is niet zo veel.Lieve groet uit een stormachtig Kijkduin xxxxx An.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active