Aanmelding

Hallo,

Zo, daar is dan mijn eerste post.

Ik zal in deze post een beetje meer over het aanmelden vertellen.

Op 9 Maart 2014 (mijn 15e verjaardag

Laughing
) kreeg ik een doos van mijn ouders. Ik had eerst het idee dat het misschien wel schoenen waren, maar dat leek me wat vreemd. Bovenop de doos lagen drie enveloppen. 1 Kaart van mijn broertje, 1 van mijn ouders en een brief.

Nu heb ik geen tijd en zin om die hele brief over te gaan typen, dus zal ik het maar even kort samen vatten;

Je mag naar Amerika.

(Kort genoeg?

Tongue Out
)

Ik was vrij emotioneel na het lezen van de brief, het was mooi geschreven, maar bovenal was ik enorm blij dat het dan mocht. Ik ga een jaar naar Amerika. In de doos zat de Amerikaanse vlag en een aantal andere leuke Amerikaanse hebbe dingetjes haha.

Een aantal maanden later kreeg ik een mail van Travel Active dat ik kon beginnen met mijn aanmeldingspakket en heb de link en een handleiding doorgestuurd gekregen.

Ik hoorde/las van iedereen dat dat pakket echt enorm groot is en heel veel werk, maar dat vond ik persoonlijk eigenlijk wel meevallen.

Ik ben direct begonnen met het invullen van alles wat ik al kon doen. Mijn geboortedatum, waar ik vandaan kom enz.

Ik ben bij de huisarts geweest voor een dokters verklaring en heb mijn mentor en Engels docent een aantal formulieren laten invullen. Dat ging allemaal heel makkelijk haha.

Toen kwam hetgeen waar ik heel erg tegenop zag en dat doe ik nog steeds;

Het halen van een prik.

Ik heb de hepatitus AB combinatie prik gehad en moet nog een aantal andere halen maarja anders mag ik niet weg en ik laat me niet tegenhouden door zo'n stomme prik.

Op 13 september ben ik op de interview bijeenkomst geweest, waar ik een Engelse lees- en luistertest gemaakt heb. Die waren echt te simpel voor woorden echt niet normaal. Er werd verteld dat we een nieuwe test maakten, die anderen niet hadden en dat deze moeilijker was dan die oude test. (wauw confusing sentence alert) Wat moeten die vragen van die oude testen makkelijk zijn geweest zeg!

Na het maken van deze testjes, heb ik een interview gehad met een oud Amerika studente en dat was wederom erg makkelijk. Het was erg leuk om met iemand te praten die dit allemaal ook gedaan heeft.

Ik heb toen ook mijn regio voorkeur opgegeven, dit is op Nr. 1 Western en op Nr. 2 South- West

Nu hopen dat ik in California of Texas terecht kom. Eigenlijk maakt het niet eens uit waar ik heen wil. Het lijkt me gewoon lekker warm daar hahaha.

Ik ben ondertussen door de eerste screeningen heen en kan elk moment een berichtje krijgen dat mijn pakket naar Amerika word verstuurd.

Als er nieuwe info is dan zal ik dat posten, maar voor nu is dit alles.

best een hele lange blog geworden.... oops..

Als er vragen of opmerkingen zijn, hoor ik die natuurlijk graag!

Groetjes en tot snel!

xxx

Reacties

Reacties

Luna

Hey!
Ik was er ook bij 13 september! Afgelopen vrijdag heb ik een mailtje gehad dat mijn pakket onderweg was naar AYUSA! SPANNEND :D

Groetjes,
Luna

Luna

OEPS foutje... *woensdag

Karianne

Ja zeker spannend! Grappig dat jij er ook was! Heb jij ook een blog? Ga ik die lezen ;). Veel suc6 met de zenuwen! Haha

Luna

Jaa ik heb er ook een: lunavansoest.reismee.nl lekker simpel hahah. Ik heb me ook toegevoegd aan je maillijst dus ik blijf je volgen!

Zie je vast nog wel een keertje :)

luna

Hey! Ik weet niet of je mijn reactie had gezien op mn eigen blog maar als je ook in die whatsapp groep wilt moet je even je nummer sturen ! Groetjes,

Maimouna

Hey ka!

Super leuk geschreven en natuurlijk ga ik je volgen op deze blog. En ik ga je ook wel missen hoor:(
Maar ik ben heel blij voor je want ik kan zien dat je het leuk vind. suc 6 met alles er omheen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active