NYC en Week 1

Helloo!

Sorry dathet zo lang heeft geduurd voor ik deze blog schrijf en post! Ik had problemen met mijn fotos en het was redelijk druk hier de afgelopen tijd.

Ondertussen woon ik al ruim een week hier in Minneapolis, Minnesota en tot zo ver heb ik het als super leuk ervaren. Ik voel me al echt thuis hier, wat heel prettig is. Geen zorgen mensen thuis, Ik ben jullie nog niet vergeten en ik mis jullie wel hoor! okay let's get on with this.

Woensdag 12 Augustus.

Dit was de dag waarop in naar Amerika ben vertrokken. Wij, als exchangestudens, moesten op het vliegveld verzamelen om 6:15, dus natuurlijk waren wij ruim optijd vertrokken. Zo ruim zelfs, dat we om 5:30 al op schiphol waren. Oops. even wachten dan maar. Toen iedereen er was en zijn/haar documenten had gekregen, hebben we nog fotos gemaakt, voor dat we met zijn allen zijn gaan incekken. Gelukkig ging dat allemaal priema. mijn koffer was precies 22 kilo dus ik mocht hem gewoon mee nemen. Het max was 23 kiloheehee. Na het inchekken was het tijd om afscheid te nemen. Dit was heel moelijk en enorm emotioneel. Ik wou eigenlijk het liefst zo snel mogelijk weg, zodat ik de gezichten van mijn familie niet meerkon te zien en me niet zo kutzou voelen. Na nog meer fotos liepen we ein-de-lijk naar de douane, ensecurity check. (Niet in deze volgorde tho) vlucht was lang, maar ging prima, ik zat met 2 leuke meiden in de middelste rij dus dat was leuk. Eenmaal in newark moesten we door immigration wat niet al te lang duurde. We zijn daar max 30 min geweest. Toen we van het vliegveld af waren (wat best even geduurd heeft aangezien de bus telaat was) zijn we een uurtje naar een mall gegaan voor we naar het hotel konden. Savonds in het hotel moesten we wachten met het avondeten tot de duitse Ayusa groep er ook zou zijn. Deze zouden om8 uur landen. 8 uur werd 9 uur, en 9 werd 10. uitijndelijk was Stacy (onze TA begeleider) er klaar mee en hebben wij om 10:30 gegeten. iedereen was gesloopt en na het eten zijn we dan ook allemaal metteen ons bed in gegaan.

Donderdag 13 Augustus.

Dit was NYC dag 1. Om7:45 uur moesten we verzamelen in de lobby van het hotel en om 8 uur zaten we in de bus naar NYC. Onze gids in NY was een leuke gozer genaamd Nick. Hij vroeg ons of we ooit in NYC waren geweest en toen wij 'nee' antwoorde riep hij metteen "Great, me neither! We'll get lost together!" dat was erg leuk. Op dag 1 zijn we naar Central park, het station (waar ik de naam niet meer van weet. het zit in veel films), timessquare, hardrock caffe en chinatown geweest. Top of the rock stond ook op de planning, maar door een ongeluk waren we een uur teleaat bij hardrock caffe en konden we niet meer top of the rock op. Dus dat zouden we dan de volgende dag doen. In china town eerder op de dag,ben ik met4 anderemeiden en 2 jongens een sportschool ingelopen en 2 van ons zijn in de ring gaan boxen. Dat was wel hilarish.Na hardrock zijn weom 10 uurterugnaar het hotel gegaan.Super leuke en vermoeiende dag!

Vrijdag 14 Augstus.

Dag 2 in NYC waswederom ergvermoeiend, maar wemochten wel een uutje langer inbedblijven liggen,want we zouden de gids pas om10:00oppikken inNew York.We hebbendeboot gepakt en eenwater tour van de skylinevanNYCgehad.Ook zijn we naarhet Statue of Libertygevaren en hebbenwe veelfotos gemaakt.De foto's van mij met het vrijheidsbeeld zijn nietgeweldig helaas, maarja je kan niet alles hebben.Hierna hebben we lunch gehaald op een soort food market place. Er waren kraampjes met goed eten en ik heb een broodje pulled pork gehad. Na de lunch zijn we naar 9/11 memorial gegaan, maar we zijn daar niet langer dan 5 minuten geweest. Eerst vroeg nick ons nog of we het wouden skippen wegens de planning (de duitsers hebben dat wel gedaan) maar wij waren daar sterk optegen en daar was Nick heel trots op. onderweg naar 9/11 momorial hebben we een aantal nederlandse nummers voor hem gezongen, en vervolgens deze nummers in het engels nogmaals gezongen. Toenonze 5 minuten om waren zijn we snelterug naar de bus gegaan en naar het station gereden.We gingen namelijk met detrein naarConey Island. dit is eeneilandje met een strand, boulevart en heel veelattrackties en achtbanen.Floor en ik zijn met zijn tweeen een beetje rond gaan lopen en vonden een snoep winkel waar zijhaar slag heeftgeslagen.Ik vond nog een paar leuke minion dingen maar hebdie toch maar niet gekocht.Om5 uur was het tijd voor avondeten. We hebben pizza gehad een kwartiertjeverdeop. Er werd gezecht dat het italiaanse pizzas waren, maar de dikke vette pizza die ik op mijn bord had, kwam niet in de buurt van een echte italiaanse pizza. Des al niet temin was hij wel erg lekker. Na heteten zijn we naar Top Of the Rock gegaan. Man wat was dat gaaf. Hoewel ik NYC graag in het donker had willen zien vond ik het overdag ook super mooi. nouja mooi.... indrukwekkend. Het is zo raar om alle gebouwen van bovenaf tezien en om er daarna weer vrolijk langs te lopen,'In awe'overhoe hoog dat die dingen wel niet zijn. Het laatse wat we gedaan hebben is shoppen in Times Square. Het was super gaaf om dat ervaren te hebben. Toen we na een uur weer verzamelde voor de MNM store was het tijd om afscheid te nemen van onze gids Nick. Gonna miss that guy. Eenmaal in de bus onderweg naar het hotel zijn veel meiden inslaap gevallen, terwijl ik zat te genieten van het uizicht op NYC.

Zaterdag 15 Augustus.

De vlucht naar Minneapoilisss. Ik werd wakker om 5 uur toen de andere meiden van mijn kamer hun wake-up call kregen en ik ben er toen ook maar uit gegaan. Toen de meiden om 5:45 weggingen had ik het wel even moeilijk. geen afleidingen en ik stond er helemaal alleen voor. Ik was even bang dat die lege kamer symbool zou staan voor de rest van mijn jaar, maar zodra ik beneden was om 6:15 ging dat gevoel al vrij snel weg. Ik heb mijn ochtend eten in de lobby gehad en om 7 uur hebben een aantal duitsers en ik de bus naar het vliegveld gepakt. daar stonden Stacy en een van de duitse representatives ons op te wachten. Ik wist vantevoren al dat mijn vlucht delayed zou zijn, dus Stacy zou daar mee helpen, dus nadat zij haar groep had ingecheckt is ze naar onze incheck desk gekomen en heeft ze mij geholpen met bellen naar ayusa en alles. Een duits meisje had hetzelfde probleem dus wij zijn uitijndelijk samen door security gegaan en hebben onze stoelen aangevraagd. 1 delay werden 9 delays en daar bovenop was er ook nog een Gate change, maar goed. dus ik bleef maar smsen met Amanda om haar op de hoogte te houden. Uitijndelijk zijn we om 12:10 op het vliegtuig gestapt en om 2:30 MN time in minneapolis gelan (het was dus een 3 uur vlucht) wat hethad moeten zijn was 8:54 Departure in NY en 11:54landing in MN. but oh well.Toen ikAmanda,Cameron,Joe en Savana eindelijk zag was ik zo opgelucht.Ik was super blij dat ik er eindelijk was en om heel eerlijk te zijn voelde ik me albestheel erg thuis.Na 3 uurop mijnkoffer gewacht tehebben zijn we naar een restaurant gegaan voordinner.Savonds om 9 uurkwamen er nog 2 vriendenvanAmanda langs en hebben we Fire pit gedaan en smores gegeten.

Zondag 16 Augustus.

Ian's verjaardag wasdezedag, en ik heb hem dus al vroegin de ochtend een smsjegestuurdzodat hij deze nog kon lezen. De Haucks en ikzelf zijn naar de Mall of America geweestenzijn in een aantal atractiesgeweest in Nickelodeon Universe in de mall. Cameron heeft oorbellen laten zetten en zestaan hem goed!

Maandag 17Augustus.

Ik moestvroeg op want om 9uur had ik een afspraakom mijn school vakken tekiezen.Ik hebdeze niet allemaal precies gekregen zoals ik het wou maar ik benwel heel blij methet rooster wat ik later hebgekregen.

Dinsdag 18 Augustus.

Het was eenrustige ochtend en middag.Savanaen ikhebben cupcakes gemaakt voor een picknick met rosetown community theatre.Hier zijn we om 5 uurheen gegaan en hebben daar avond gegeten. het was erg leuk omeen aantal mensen te spreken daar en ik denk dattheatre met deze mensenerg leuk zal zijn!

Woensdag 19 Augustus.

Relaxed dagje.lekker even uitrusten was heel fijn.De kidswilden Mario partyWii doenduswehebben dateen tijdjegedaanmaarverder niet echt iest bijzonders.

Donderdag 20 Augustus.

Mall of America day 2!We zijnin de ochtendin Nickelodeon universe geweest,en na delunch zijn we gaan shoppen.Ik hebeen shirt envest achtig iets gekocht bij forever 21dieikerg leukvind haha.

in de avond was het open house op school en ik heb een tour van de school gekregen. mijn rooster was niet aanwezig helaas, dus die hheb ik de volgende dag in de mail gekregen.

Vrijdag 21 Augustus.

nog een relaxed dagje =-)

Zaterdag 22 Augustus.

Amanda moest een heleboel students ontvangen op het vliegveld en ik was uitgenodigd om met een van de host moms en haar nederlandse exhange student naar de farmers market te gaan voor ze hun japanse dubbel placement op moesten halen. Dus ik heb de ochtend met een nederlands meisjeen 2 amerikaanse vrouwen doorgebracht wat erg leuk was. Om 1 uur moesten we het japanse meisje ophalen en ik ben toen achtergebleven met Amanda en Savana om te wachten op de laatste student van die middag.

Zondag 23 Augustus (vandaag).

Het plan was om niks te doen vandaag, dus ik ben om 10:30 mijn bed uit gerold en heb een rustige ochtend gehad. Ik heb sims gedaan met de kids en ben begonnen met de blog. Smiddags kreeg Amanda een sms van iemand die ze kent, wiens kinderen ook naar mijn school gaan. Ik werd uitgenodigd om ijs te gaan halen met haar zoons en een vriendind, zodat ik alvast wat mensen ken. Dat was heel leuk en ik heb ongeveer 2.5 uur doorgebracht in de ijssalon. nu ben ik ondertussen al weer even bezig met de blog en het is nu toch echt wel tijd om mijn bed in te duiken. ik moet er morgen om uiterlijk 6:15 uit voor school. De fotos komen dus morgen. Ik beloof dat nu even. heeheehee.

Groetjes,

Karianne

XOXOXO

Reacties

Reacties

Peter

Super blij met dit enthousiaste verhaal! Heel veel plezier en succes op school!
Niet te lang wachten met de volgende blog en de foto's he !?

Mama

Dat is een heel verhaal! Er gebeurt ook een hoop in een korte tijd! Leuk om te lezen wat je allemaal al hebt ervaren en ik ben heel blij dat je zo snel aansluiting hebt met mensen! Het klinkt enthousiast en alsof je je inderdaad al helemaal thuisvoelt in minneapolis! Goed zo, dat stelt gerust! Het zal best wel even spannend zijn vandaag naar school, zelfs ik ben er wat nerveus van, maar het gaat je lukken en ik hoop dat het wordt zoals jij je hebt voorgesteld! Dit is waar je (mede) voor bent gegaan! Dus zet 'm op meid en laat ons (indien mogelijk) snel horen hoe het is gegaan!????????????

Mary

Super om te lezen hoe jij het naar je zin hebt. Vandaag je eerste schooldag ook spannend! Ik vind het nog steeds stoer en knap hoor dat je voor een jaar weg bent uit je vertrouwde omgeving ???? . Ben benieuwd naar de fototo's ????. XXX Mary

oma

Lieve Karianne,
Heel fijn van je horen.Wat een indrukken heb je al in zo'n korte tijd opgedaan.En wat leer je veel mensen kennen he? Zou best om een hoekje willen kunnen kijken haha.Maar vandaag ga je voor het eerst les krijgen in het Amerikaans.Zal ook best vermoeiend zijn denk ik zo.Maar jij spreekt de taal al heel goed dus ook dat gaat je lukken. Erg benieuwd hoe het verder gaat.Dag schat denk veel aan je????

guido en fam

Haai kaas,
We hebben dit met zijn drieën gelezen en het is fijn om te weten dat het goed met je gaat. Morgen gaan we hier ook beginnen met school *snif*. Laat snel weten hoe het in je klas is. Janneke wilt weten hoe een klas in Amerika eruit ziet. Is net zo als in de films?
Houd je taai
Guido en de rest :D

Laura

hee ka,
Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
Veel succes en plezier op school vandaag nog.
Laat snel weer iets van je horen!
En misschien kunnen aankomend weekend een keer Skypen met zijn vieren ;)
xx Laura

Theo en Leontine

Klinkt goed allemaal! Veel succes vandaag op school en geniet van al de tijd die je daar niet hoeft door te brengen... :-)
Hebben ze daar ook een 'Forever 64' shop?
Benieuwd naar de foto's!
Groet,
Leontine en Theo

An Druyve

Hoi, lieve meid, had niet anders verwacht, jij red je wel in je nieuwe omgeving!
Spannend, zo'n nieuwe school en alles wat daar bij komt kijken.
Wacht vol spanning de eerstvolgende email af!
Groeten en liefs van An en Jan

hey ka!!

Je kan het echt super goed beschrijven dat is dan ook heel leuk om te lezen. En je hebt erg leuke foto's!!
Spreek je snel.

xoxo Maimouna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active