USA maand 1

Hallo allemaal,

Het is al wel weer even geleden sinds mijn laatste blog en aangezien gister mijn 1 maand "aniversary" was vond ik het wel weer eens tijd om een blog te schrijven.

Ik zal vantevoren alvast mijn excuses aanbieden voor mijn ontzettend slechte spelling. het was al niet zo best, maar het word er niet beter op na zo'n tijd geen nederlands te hebben gesproken/geschreven.

Ondertussen zit ik al 3 weken op school hier en tot nu toe vind ik het best leuk. Het is een beetje lastig met een aantal vakken, zoals wiskunde, waar ik moeite heb met het begrijpen waar ze het nou eigenlijk over hebben. de woorden voor vieguren zijn hier zo anders dat ik begod niet weet of ze het nou over een vijf of een zes hoek hebben. maargoed, dat komt nog wel hoop ik.

Ik zal jullie eens vertellen hoe een gewone schooldag er hier voor mij uitziet. Ik moet daar wel bij zeggen dat Dinsdag en Donderdag iets anders verlopen en ik zal daar een apart stukje over schrijven.

Maandag, Woensdag, Vrijdag:

Ik sta om 6uur, 6:30 op, licht eraan hoelang ik nog in mn bed wil blijven liggen, maar om 6:30 moet ik er dan toch echt uit. Ik kleed me aan en ga naar beneden. Ik maak toast met jelly en maak een lunch klaar. De meeste mensen nemen geen lunch mee naar school hier, maar daardoor zijn de rijen zo ontiegenlijk lang dat je maar 5 minuten hebt om je lunch te eten. daarom neem ik dus lekker 4 (ze zijn kleiner dan in NL dus basicaly 3) boterhammen met pasta mee. Vervolgens stappen Savana, Cameron, Amanda en ik in de auto om 7:30 en rijden we eerst naar mijn school, waar Ik word afgezet, voordat Amanda de kids naar school brengt. Eenmaal in school, roept en mannetje bij de ingang "ID's OUT, ID's OUT." en haal ik mijn school ID tevoorschijn. Ik laat deze zien aan het mannetje en loop vrolijk door. Mijn eerste les begint om 7:55uur en dus haal ik mijn spullen uit mijn kluis, die net zo lang is als ik (misschien wel langer...) en ik zeul deze mee naar de kelder waar ik mijn eerste lesuur heb. Ik mag mijn rugzak niet mee nemen, waardoor ik aan het eind van de dag lamme armen heb van al het gezeul. maargoed. Lesuur 1 is Piano. Ik leer noten lezen, piano spelen en ik moet soms zelfs al toetsen afleggen. niet heel moeilijk, wel erg leuk. ook fijn dat mijn dag zo relaxed begint. Na 50 minuten gaat de bel en race ik met al mijn spullen naar de 1st floor voor uur 2; Wiskunde. Ik heb 5 minuten om daar te komen voor de bel weer gaat en 2nd period begint. hier heb ik de eerste 15 minuten SSR. Dit staat voor Sustained, Silent, Reading. Oftewel iedereen moet 15 minuten stil een boek lezen. Dat vind ik natuurlijk niet erg, Ik vind lezen namelijk best leuk. Daarnaast betekend dit 15 minuten minder babbelen over getallen en viguuren. Na SSR zijn de "Daily Annoucements" hier word er omgeroepen wat er allemaal gaat gebeuren de komende tijd. dan begint het wiskunde uur toch echt. Om 9:55 gaat de bel weer en dan verzamel ik al mijn spullen om vervolgens als een gek naar de 3rd floor te rennen voor 3rd Period, Engels. Deze les vind ik erg leuk, aangezien de docent erg grappig is en daarnaast ook nog eens erg goed les geeft. Nog weer 50 minuten later gaat de bel en ga ik naar de 2nd floor voor US History. Deze les vind ik zowel interesant als heel irritant. Je moet bijna alteid in groepjes werken en laat dat nou net iets zijn wat ik niet heel leuk vind... niet met dit soort dingen iniedergeval. maargoed het is wel leuk om nieuwe dingen te leren over The USA. Om 11:45 gaat wederom de bel En ga ik met een knorrende buik naar 5th Period, Public speaking. hier heb ik nog niet echt iets gedaan aangezien ik pas net begonnen ben met deze klas. Hiervoor had ik spaans, maar aangezien ik de docent niet kon verstaan heb ik om een switch gevraagd. Om 12:40uur heb ik dan ein-de-lijk lunch tot 13:10uur. Ik zit met Jared een leuke gozer die ik heb leren kennen. het is erg gezellig met z'n 2tjes. Na de lunch is het tijd voor 6th period: Performance Theatre. deze les vind ik heel leuk. We zijn in groepjes verdeeld en we moeten zelf een mini scrip schrijven en vervolgens opvoeren. mijn groep is ontzettend leuk en ik denk dan ook dat dit wel mijn favorite uur is. Om 14:05 gaat de bel weer en 5 minuten later zit ik in mijn laatste lesuur van de dag, Ecology of Minnesota. dit is een soort biologie, met als onderdeel planten, bomen en dieren. Om 3 uur is mijn dag voorbij en stop ik mijn spullen in mijn kluis, zorg ik dat ik alles bij me heb voor eventuele huiswerk opdrachten en dan wacht ik buiten op Amanda die me om ongeveer 15:20uur komt ophalen nadat ze de kids ook uit school heeft gehaald. thuis doe ik huiswerk (als ik dat heb opgekregen) en doe ik even niks. Meestal is dinner om ongeveer 6 uur en hierna kijken we een show of ga ik naar boven en doe ik iets voor mezelf. Ik probeer elke avond om 9 uur in bed te liggen en om om 10 uur te gaan slapen. Dat geld niet voor vrijdag tho, dan blijf ik wel wat langer op ;-P

Dinsdag en Donderdag.

Mijn dag is ongeveer het zelfde als de rest van de week, maar inplaats van 50 minuten per les zijn het er op deze dagen 45 en heb ik tussen les 2 en 3 nog een extra les. dit is Advisory. het is zegmaar een huiswerk uurtje niet echt bijzonder. daarnaast heb ik op deze dagen een club na school. De club begint om 15:15uur en duurt tot ongeveer 16:15uur. De club is Herobotics. Ze bouwen hier robots en doen daar wedstrijden mee. Ik ben daar niet van, maar ik help in een sub section, media. Ik maak foto's en ik help ook mee met het ontwerpen van t-shirts voor het team. dit is erg leuk en ik zie hier Jared, Jake en Katie ook. (dit zijn drie van mijn vrienden waarmee ik toen mee ben geweest en zijn ijs gaan eten.)

Verder doe ik vrij wijnig in het weekend. uitrusten, want vermoeiend zijn mijn weken wel. Ik ben bezig met mijn scrapbook waaraan ik nu al zo'n 100$ heb uit gegeven heeheehee. Vanavond (13 september) Ga ik naar een housewarming party van een vriendin van Amanda, dus mijn eerste Amerikaanse feestje kan ik na vandaag ook van mijn lijstje schrappen.

Ik ben nu wel weer even klaar met bloggen haha.

Tot de volgende!

XOXO Karianne

Exchange is not a year in your life, it is a life in one year.

Reacties

Reacties

Mama

Dat klinkt wel erg leuk! Vreemd dat de lessen op dinsdag en donderdag maar 45 minuten zijn, waarom dan vraag ik mij af! Ik hoop dat je ook nog aansluiting krijgt met anderen, maar het klinkt goed! Ben benieuwd naar je scrapbook! Mag je in school ook foto's maken eigenlijk?

Peter

Aparte vakken! Bedankt voor het leuke verhaal!
Ik ben ook benieuwd naar de school van binnen... ;-)

an keuris

Lieve Karianne, wat een drukte zeg van het ene lokaal naar het anderen,goed voor de lijn dat wel.Wat fijn dat je het leuk vind en weer nieuwe vrienden maakt heel belangrijk hoor.Als je weer thuis ben verwacht ik wel een piano concert Ha ha.geniet maar lekker het jaar is zo weer om .Knuffel van je oude tante An.xxxx

oma

Nou nou, wat een verhaal.Gaat er duidelijk anders aan toe dan bij ons.Je legt in school dus heel wat meters af om je klas te bereiken.Wiskunde lijkt mij ook moeilijk hoor in het amerikaans.Wel leuk om piano te leren spelen ben erg benieuwd.Kun je misschien nog eens samen spelen met Beer, haha.Ik denk dat je nu steeds meer in je ritme komt.Hoop dat we elkaar nog kunnen verstaan als je weer naar ons kikkerlandje komt.Ik ben net terug uit Barcelona daar was het 30gr.hier nu16gr.brrrrrr dikke zoen, je Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active