USA maand 2

Hallo allemaal!

ik weet het, het is al weer veel te lang geleden sinds ik een blog heb gepost. een maand om prrecies te zijn.

Ondertussen is vandaag alweer mijn tweede maand hier in minnesota. Dat wil zeggen, ik ben hier nu 2 maanden. De afgelopen tijd is er veel gebeurd, zo heb ik spirit week achter de rug, en ben ik naar mijn eerste homecomming football game geweest. Spirit week is een week die voraf gaat aan Homecomming, het word ook wel homecomming week genoemd. homecomming is een belangrijke football game voor de school, omdat veel oud leerlingen dan naar de game komen kijken. Spirit week is een soort thema week, hier is er een thema voor elke dag in de week. Maandag was Superhero/villan day voor mij, dus het was de bedoeling dat je als superheld naar school zou komen. Nou was Maandag ook Picture day op mijn school, dus er waren niet heel veel mensen die echt als superheld of slechterik naar school kwamen, maar ik heb wel heel veel batman en superman shirts gezien. Dinsdag was Jing&Jang day, twin day. Je moest zwart wit dragen, en als je wou kon je een twin zoeken in school en afspreken dat 1 in zwart zou komen en de ander in wit. Woensdag was What are those! day. je moest je lelijkste paar schoenen aan. naar mijn idee tho is het hier elke dag ugly shoes day want de halve school draagt een paar badslippers met sokken. maargoed, Donderdag was Dress yourself day. nou zou je denken dat je dan gekleed naar school gaat als jezelf, nou bijna. je moest je netste of mooiste kleren aan en zo door de school paraderen. Vrijdag was school spirit day. Je moest de school kleuren of merchandise aan. ook was vrijdag pep rally. hier gaat iedereen naar de gym en word er geroepen class of 2016! en dan moeten alle seniors (12e jaars) gaan staan en schreeuwen. dit gebeurt ook voor de andere 3 klassen. In de pep rally worden ook de homecomming royalty bekend gemaakt, heel amerikaans haha. Daarnaast komen alle clubs en sports en doen die hun ding. Ik zit in de HeRobotics club en dus mocht ik mee de vloer op en mijn club presenteeren. dat was wel heel gaaf.

verder hebben we de homecomming football game wel verloren met 6 tegen 28... maargoed het was leu om te zien.

Verder deze maand ben ik naar Minnesota's grootse snoepwinkel geweest. Het is een soort gele hal met tig duizenden soorten snoep. Er was zelfs een nederland sectie! ik heb daar gebruik van gemaakt en ik heb 2 pakken Jodenkoeken gekocht en wat ander spul wat niet echt nederlands is maar je kan het in NL ook krijgen.

Op school is er elke dinsdag een fooddistrubution. dit is een soort voedsel bank. op de 29e van september was het HeRobotics beurt om daar te helpen en dus heb ik van 3 tot 6 geholpen bij de voedzelbank. nadat alle appels waren uitgedeeld, heb ik de lege appeldoos mee naar huis genomen, want het was erg leuk in de doos, haha. (zie fotos)

Op 2 October ben ik op mijn eerste field trip geweest. we gingen met een amerikaanse schoolbus naar een aantal bedrijven waar ze allerlij dingen maken met lazers en robots en al die handel. Ik ben bij EJAjax, Toptool en Daton Rogers geweest, wat erg interessant was. als lunch hebben we pizza gehad bij een pizza restaurant, wat ook erg leuk was ;-) in de avond van 2 October zijn we nog naar een football game geweest van een vriend van cameron.

Op 3 october ben ik met vrienden naar een cornmaze geweest. Dit is een gigantish doohof in mais. ook hadden ze een corn pit. Hier kan je zwemmen in mais korrels, dat was vrij hilarish. daarna zijn we nog naar een appel orchard geweest. dit is een appel boomgaard. hier hebben we op een aanhanger van een tracktor een rondlijding gehad, wat erg leuk was.

op 4 October ben ik naar een Twins Baseball game geweest. in eerste instantie hadden we gratis tickets gekregen voor achter in het out field, maar eenmaal daar kregen we gratis VIP tickets aangeboden. die hebben we natuurlijk aangenomen, en we hebben de game van dichtbij kunnen bekijken. Die avond zijn we uiteten geweest voor de verjaardagen van de kids. Savana werd 10 de volgende dag, en Cameron word 12 op 25 October.

op 7 October ben ik met 2 vrienden (en hun moeder) naar een theater voorstelling geweest. het zou gegaan zijn over de schooting in Norwegen een aantal jaar terug. Tot vandaag heeft geen van ons enig iedee wat we nou eigenlijk gezien hebben, maar het was wel erg grappig. (we denken niet dat het de bedoeling was, maar desalniet temin was het dat wel)

Nou dat is wel ongeveer alle excitement dezemaand, tot nu toe haha. Ik ga zaterdag met vrienden naar een pannenkoeken huis, die nederlands zou moeten zijn, dus we gaan zien hoe dat is haha.

Ik zal probeeren snel een blog te schrijven, maar ik beloof niks meer haha.

ik spreek jullie snel!

XOXO Karianne

Reacties

Reacties

Peter

Als ik het zo lees, zie en doe je heel veel leuke dingen! Je maakt echt kennis met de Amerikaanse cultuur!
Have fun!

oma

Hi, je verhaal net weer gelezen.Wat heb je het druk zeg.Maar het lijkt ook wel een grote speeltuin daar haha, Leer je ook nog wel wat? Klinkt allemaal wel gezellig hoor .Eigenlijk maar saai hier he????????? Foto's ook leuk om te zien.Volgens mij hou je het nog wel een poosje
vol.Tot het volgende blog maar weer.veel lfs oma

an

Hoi Karianne,wat een leuk leven heb je daar zeg,misschien wil je nooit meer naar huis.Ik moet erg lachen om de verhalen bedankt hoor .Geniet maar lekker!!! knuffel An.

Theo de Bruin

Ha Karianne. Goed om te lezen wat je allemaal 'uitspookt' in the USA. Je hebt er 'leesbaar' plezier in.
Je schrijft veel over je leven daar op school, uitgaan en zo.

Maar hoe is het om opgenomen te zijn in een Amerikaans gezin? Ben je 'part of the family' met de daarbij horende taken? Zo ja, wat zo al?
Groet,
Theo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active